Svar: Hue - 9 mdr.

21. marts 2011

Kategori:
Alder:
9 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Mor

Der findes desværre ikke noget entydigt svar på dit spørgsmål - hvornår din datter kan undvære sin hue afhænger helt af vejr og vind, hvor hun sover, om hun er pakket ned i voksipose, flyverdragt eller lignende, om hun har meget hår osv.

Det er altid ekstra svært i de perioder hvor vejr og temperatur skifter meget. Hvis hun puttes ude om morgenen, så er det måske koldt og hun har brug for en tynd hue, men til middagsluren er det varmere, solens stråler trænger mere igennem og lige nu hvor temperaturen svinger mellem 12-17 grader, vil det ...

Annonce

... måske være ganske fint at putte hende i voksipose uden hue.

I barnevognen vil hun jo være skærmet for vinden og vil også naturligt have det varmere liggende under kalechen og voksiposen vil også lune under og omkring hendes hoved :)

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Som vejret er i dag, hvor solen skinner fra en flot blå himmel og hvis barnevognen står i læ, så ville jeg ikke bruge hue - men i morgen kan vejret være anderledes, koldere og mere ruskende, og her ville jeg måske vælge at bruge en bomuldshue. Så det er lidt en fornemmelsessag lige nu :)

Håber du kan bruge dette videre :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!