Svar: Uld body

29. september 2010

Kategori:
Alder:
17 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Rikke

Selvom man vælger at købe uldundertøj i f.eks. merino uld, som har ry for ikke at kradse og være blødt og lækkert, så synes jeg personligt stadig, at det godt kan kradse lidt og derfor er det ganske udmærket at bruge uldundertøj, hvor der er bomuld på indersiden. Det er jo vigtigt at barnet også føler det er rart at have på, ellers er det jo spild ...

Du kan faktisk også købe en uld/silke blanding, som skulle være mere blød, hvis man har et barn, som har meget sart hud og som generelt føler at tøj kradser og irriterer ...

Der kan naturligvis godt være en lille forskel på sugeevne osv. på om man bruger ren uld eller uld/bomuld/silke - men effekten af undertøjet tror jeg er ...

Annonce

... næsten den samme.

Merinould kan suge store mængder fugt i forhold til syntetiske fibre, man siger at det kan suge 35% af sin egenvægt uden at føles våd og det betyder at din dreng stadig vil føle sig tør og at ulden også stadig vil varme, selvom han bliver våd af savl eller sved. Bomuld og silke er jo også naturprodukter og ikke syntetisk, så blandet sammen burde det ikke skade - men om det suger præcist så meget, tør jeg ikke sige, men effekt vil du som sagt sandsynligvis stadig have :)

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Jeg synes du skal købe det produkt, som du umiddelbart synes virker mest tiltalende at røre ved og det er helt fint, hvis det er en blandingsvare...

Håber du kan bruge dette, fortsat held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre