Svar: Hue - 2 år, 4 mdr.

19. april 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære FL

Nu hvor vi er i slutningen af april og vejret virker mildt og godt, så synes jeg ikke du behøver give børnene hue på mere, ikke når de leger og slet ikke når de sover. Det er vigtigt at de kan komme af med varmen fra deres hoveder :)

Hvor meget en hue eller hat egentlig har betydning for øreproblemer ved jeg ikke om er undersøgt. Jeg tænker at mange faktorer jo spiller ind, det er ikke kun et spørgsmål om at barnets ører ikke må få træk, men om at barnet i det hele taget ikke må få træk og blive kold - heller ikke på brystet, på ...

Annonce

... benene og på fødderne.

Immunforsvaret, vigtigheden af sund kost og ernæring, vitaminer osv. er også vigtigt - sundhed kommer også inde fra.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Indeklima, frisk luft er vigtigt. Tobaksrygning, passiv rygning, hygiejne osv. masser af faktorer spiller ind på mellemørebetændelse.

Så jeg synes ikke du skal give drengene hue på med den årstid vi har og som vejret er nu. En sommerhat /bøllehat kan læ lidt for vinden og også skærme for solen, når det bliver nødvendigt.

Det var mine tanker om det - håber de kan bruges lidt videre, fortsat held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København