Svar: Højstol
9. april 2010
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Det er korrekt at børn sidder bedst, hvis de har støtte under fødderne og en høj stol bør derfor som udgangspunkt have fodstøtte. Sådan er det også for os voksne, hvis vi ikke har støtte under fødderne, bliver vi hurtigt trætte i benene, når vi sidder.
Forbrugerstyrelsen har her i januar 2010 testet høje børnestole. Det er alle stole med fodstøtter som går igennem testen, IKEA´s stol består også testen, men anbefales til sommerhuset, det vil sige en stol der kun lejlighedsvis bruges, den er let at pakke sammen og eventuelt transportere.
Testvinderen er Stokke Trip Trap med rygstykke. Fordelen ved denne type stol er netop at den kan bruges i flere år. I takt med at barnet vokser, sættes fodstøtten ned og tilsidst kan barnet sidde på en almindelig stol - og også nå jorden :)
Jeg håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske