Svar: Babyalarm
19. marts 2010
Alder:
22 mdr.
Kære Prinsessens mor
Hvornår man stopper med babyalarmen afhænger af mange forskellige faktorer. Det har f.eks. betydning om barnet sover i rummet ved siden af forældrene eller f.eks. ligger på en anden sal eller ligger i den modsatte ende af huset.
Hvis I har soveværelse ved siden af hinanden, så behøver du ikke bruge alarmen mere, så kan du sagtens høre din datter, når og hvis hun vågner om natten. Men hvis I sover langt fra hinanden, så er det udmærket at bruge den, så du er sikker på at du hører hende, hvis hun vågner og har brug for dig.
På et tidspunkt vil hun skulle have en åben seng og vil selv kunne finde ind til dig om natten og så er en alarm normalt slet ikke nødvendigt, heller ikke selvom man ligger langt fra hinanden.
Det samme gælder hvis man har barnet stående ude, hvor man ikke kan have øje på barnet hele tiden. Hvis barnet f.eks. står i gården og man bor på 4. sal, så er det ganske fornuftigt at have en babyalarm ... bog man så barnet kan stå lige uden for stuevinduet, så behøver man ikke en alarm.
Tilsidst vil jeg lige sige at en alarm jo ikke er mere sikker end at man altid bør kigge til sit barn og tjekke at det sover trygt og godt - uanset hvor det sover :)
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske