Svar: Hvilken Shampoo
19. november 2009
Alder:
2 mdr.
Kære Charlotte
Når der er 'duft' i shampoo, så er det normalt ensbetydende med at der er parfume i produktet og derfor kan det ikke anbefales til børn ...
Et produkt kan godt være tilsat f.eks. "naturlige æteriske olier" - hvilket kan lyde besnærende, men æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, for at give duft og de indeholder normalt allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede parfumestoffer.
Hvis er kørt lidt trætte i Derma, så er der naturligvis andre muligheder - du kan købe Neutral, men du kan også købe nogle af Matas 'de stribede' her findes også børneserier, som er svanemærket og med omtanke for børns hud. Matas har både en babyserie og en småbørnsserie som er svanemærket, så det var måske en mulighed for jer - i hvert fald ser flasken mere børnevenlig ud, hvis hun som 2 årig synes det er lidt sjovere :)
Rigtig meget held og lykke med bad og hårvask fortsat :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske