Svar: Vinterfodtøj
6. oktober 2009
Alder:
13 mdr.
Kære Susan
Små støvletter med varmt for og gerne med tex membran, så de er vandtætte, vil være en rigtig god idé. Det afhænger dog lidt af behovet og hvor meget hun skal være ude ...
Hvis hun skal være ude i lidt blæsevejr og hvor det er koldt, men hvor der ikke er sne, så behøver støvletterne ikke nødvendigvis være fuldstændig vandtætte, men skal naturligvis fortsat være lune og rare at have på. Men mange støvletter indeholder det der hedder en goretex membran og så kan de holde til stort set alt slags vejr og det kan være en fordel, fordi du så kun behøver et par - børnestøvler er jo ret dyre og børnefødder vokser en del ...
Hvis man vælger at købe støvletter som ikke er vandtætte, så kan det være en god idé at købe et par ekstra snevejrs-støvler, som er støvler med for lavet i syntetisk materiale - som en vintergummistøvle / termostøvle. De er ikke gode at gå i en hel dag, men kan være rigtig fine til et par timer i sneen - stroppen fra flyverdragten kan sættes ned om støvlen, så den bliver på foden. Vælger man denne løsning skal der altså købes 2 par ...
Du beder om at jeg nævner nogle mærke og Bundgaard laver blandt andet forede støvler, med tex membran og god plads til tæerne. Der er snørrelukning + lynlås på indersiden, hvilket sikrer at du kan få din datters fod godt på plads i støvlen.
Angulus laver også dejlige støvler med Tex membran og rågummisål.
Naturino laver også skønne støvler - også regntætte modeller, de kalder dem "rain-step" og har i deres kollektion blandt andet 'stik-i-modeller' som er lette at få på og som vejer meget lidt ...
Også skofus / skoringen har børnestøvler - og de hører til i den lidt billigere ende - det kan jo også være et plus :)
Med hensyn til tøj, så skal du tænke på, hvad du selv ville have på, hvis du skulle være ude. Det vil normalt være undertøj, en langærmet bluse, bukser, trøje og så overtøj (jakke eller flyverdragt), hue og handsker.
Jeg sender dig et link i separat mail med forslag til støvlettere :) Fortsat god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske