Svar: Manglende kontakt
5. november 2007
Alder:
1 mdr.
Kære Alfreds mor
Nu er det jo ikke jeres første barn og derfor har I et sammenligningsgrundlag, som man ikke har som første gangs forældre. Her tænker jeg på, hvad man kan forvente i forhold til kontakt og hvordan man oplever kontakten med sit barn.
Jeg har den holdning at forældres tvivl altid skal komme barnet til gode og hellere undersøge en gang for meget end en gang for lidt. Jeg synes derfor det er relevant at I taler med jeres læge omkring jeres bekymring og her drøfter muligheden for at få en henvisning til en øjenlæge, som kan vurdere jeres dreng. Hvis vi forestille os at han hører til de spædbørn som faktisk har en synsnedsættelse, så vil det jo være vigtigt at finde ud af hvorfor og hvad man skal gøre ved det, så han og I kan blive hjulpet hurtigst muligt.
Ønsker jer det bedste, rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske