Svar: Hendes afføring har ændret sig igen
30. marts 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Annes mor
Det lyder sandsynligt at afføringen kan blive grøn af jerndråber og jeg synes umiddelbart ikke at din beskrivelse med at afføringen er som tandpasta i konsistensen lyder som om hun har hård mave.
Du beskriver også at hun har afføring 2 gange ugenligt og ikke har smerter i forbindelse hermed, så umiddelbart lyder det tilforladeligt.
Du skriver ikke hvor gammel Anne er, men at tage 100 gram på om ugen lyder ikke af så meget, men da lægen jo har set på hende og er inde i billedet, så lyder det som om at I har styr på det?
Du skriver at hun spiser kortvarrigt, men har du prøvet at give hende noget ekstra mad, bare for at se, hvordan hun reagerer på det. Måske har hun behov for ekstra og hendes afføring vil måske ændre sig i takt dermed?
Som du selv skriver så kender jeg jer jo ikke og kan derfor kun vejlede generelt, men måske skulle du forsøge at give hende lidt mere mad. Hvad siger din egen sundhedsplejerske?
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske