Svar: Ond mor?
15. april 2008
Alder:
22 mdr.
Kære Emilies mor
Jeg synes det er dejligt for jer at I nu er blevet tilbudt en vuggestueplads til Emilie. Hendes dagligdag i dagplejen vil alligevel ændre sig og I har aldrig være særligt glade for den plads. Vuggestuen lyder som et godt sted og jeg synes derfor I med ro i sjælen skal flytte Emilie.
Det er naturligvis svært, man ved jo hvad man har, men aldrig hvad man får. Når det er sagt, så er pædagogerne jo netop uddannet pædagoger og de ved således rigtig meget om små børn og små børns behov. De vil derfor også meget hurtigt fornemme, hvis Emilie har behov for ekstra støtte i forbindelse med en stor børneflok, behov for hjælp til at koble fra osv. og de vil vide, hvordan de kan hjælpe hende bedst. De har også hinanden og kan drøfte de forskelige børn og hvordan de kan støtte og hjælpe det enkelte barn bedst muligt, der er flere hænder og flere hoveder, de har en helt anden tilgangsvinkel og måde at samarbejde på osv.
Jeg synes du skal lade være med at føle dig som en dårlig mor, - selvom det er let at sige, men se det som noget nyt og spændende for jer alle. Jeg er sikker på at det nok skal gå godt og det lyder som om at vuggestuen og pædagogerne er et godt sted:o)
Rigtig meget held og lykke med det hele, jeg glæder mig til at høre hvordan det kommer til at spænde af.... :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske