Svar: Tænder og tandbørstning
30. april 2005
Alder:
5 mdr.
Kære Hvepze
Umiddelbart lyder det ikke som en tand, der hvor den sidder placeret, men det er jo svært at vurdere igennem en brevkasse. Prøv at børste lidt på den og se om den ikke forsvinder.
Med hensyn til tandpasta, så er det rigtigt at du ikke skal bruge tandpasta i store mængder. Man siger normalt en mængde svarende til barnets lillefingernegl. Om det findes helt klare anbefalinger omkring brug af tandpasta i øvrigt ved jeg faktisk ikke. Umiddelbart vil jeg tro at det kan være en fordel at bruge en smule tandpasta, da den jo indeholder bla. en smule fluor.
Du kan dog kontakte børnetandplejen hvor du bor, da de må kunne give dig helt præcis besked.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske