Svar: Dagpleje - 8 mdr.
25. september 2014
Alder:
8 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev :)
Som jeg læser dit brev, så er I umiddelbart glade for den dagplejer I har fået. I synes hun virker sød og omsorgsfuld, og I er glade for pladsen - eneste minus for jer er, at der lige pt. ikke er andre børn i dagplejen.
Jeg synes dog ikke, det er noget problem. Jeg tænker, at der sandsynligvis hurtigt bliver fyldt op, der er sikkert mange børn, som gerne vil have pladsen og fordelen for jer er, at jeres datter kan få en helt rolig og tryg indkøring. Dagplejer skal jo kun tage sig af hende, og de to kan lære hinanden at kende, knytte sig til hinanden og har tid til det, før der så kommer flere børn.
Samtidig tænker jeg også at dagplejere ofte mødes i legestue et par gange om ugen. Det vil sige at jeres dagplejer vil mødes med de andre dagplejere og deres børn, og her vil jeres datter naturligvis være sammen med andre, kunne kikke på dem, spejle sig i dem osv. Og det vil være rigeligt for hende. Hun er kun 8-9 måneder gammel og vil have glæde af at være sammen med andre børn, men hun vil ikke lege med de andre, mere observere, og når de har været sammen nogle timer, så vil hun have glæde af at komme med dagplejer hjem og kunne hygge bare de to sammen. Jeg synes derfor, det lyder rigtig fint og godt, at hun lige nu ikke skal dele dagplejer med andre, men kan have hende for sig selv:)
Håber I kan bruge dette lidt videre og at det giver lidt ro. Og rigtig meget held med indkøringen, det er dejligt, hvis I har 14 dage til at køre hende ind:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske