Svar: Dagpleje - 8 mdr.

25. september 2014

Kategori:
Alder:
8 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Hej med dig

Tak for dit brev :)

Som jeg læser dit brev, så er I umiddelbart glade for den dagplejer I har fået. I synes hun virker sød og omsorgsfuld, og I er glade for pladsen - eneste minus for jer er, at der lige pt. ikke er andre børn i dagplejen.

Jeg synes dog ikke, det er noget problem. Jeg tænker, at der sandsynligvis hurtigt bliver fyldt op, der er sikkert mange børn, som gerne vil have pladsen og fordelen for jer er, at jeres datter kan få en helt rolig og tryg indkøring. Dagplejer skal jo kun tage sig af hende, og de to kan lære hinanden at kende, knytte sig til hinanden og har tid til det, før der så kommer flere børn.

Samtidig tænker jeg også at dagplejere ofte mødes i legestue et par gange om ugen. Det vil sige at ...

Annonce

... jeres dagplejer vil mødes med de andre dagplejere og deres børn, og her vil jeres datter naturligvis være sammen med andre, kunne kikke på dem, spejle sig i dem osv. Og det vil være rigeligt for hende. Hun er kun 8-9 måneder gammel og vil have glæde af at være sammen med andre børn, men hun vil ikke lege med de andre, mere observere, og når de har været sammen nogle timer, så vil hun have glæde af at komme med dagplejer hjem og kunne hygge bare de to sammen. Jeg synes derfor, det lyder rigtig fint og godt, at hun lige nu ikke skal dele dagplejer med andre, men kan have hende for sig selv:)

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Håber I kan bruge dette lidt videre og at det giver lidt ro. Og rigtig meget held med indkøringen, det er dejligt, hvis I har 14 dage til at køre hende ind:)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre