Svar: Tænder: Hvor langt tid går der før de er helt oppe?
12. september 2011
Alder:
9 mdr.
Kære Gitte
Nu kan jeg jo ikke se din drengs tænder, men umiddelbart lyder det meget fint, at din dreng har fået sine to fortænder i undermunden først og også at de stille og roligt arbejder sig fuldt frem :)
Nogle børn får tænder tidligt og andre får dem sent. Der er også individuelle forskelle på, hvor hurtigt den enkelte tand skyder frem, det har også noget at sige, hvor i gummen tanden kommer.
At en tand kan være en måned eller mere om at komme helt frem, synes jeg ikke lyder forkert - men jeg er jo ikke tandlæge, så hvis du er i tvivl, så kan du altid ringe til børnetandplejen og spørge dem. Du må i givet fald meget gerne give en tilbagemelding, så kan jeg og andre også blive klogere på det :)
Tillykke med tænderne og fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske