Svar: Rund fødselsdag og pasning - 7 mdr.

5. juni 2009

Alder:
7 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Bedsteforældre.

Kære Rikke

Jeg tænker at det er rigtig dejligt at dine forældre vil passe jeres børn, imens I er til 60 års fødselsdag. De kender hinanden alle sammen og dine forældre er sikkert rolige og vil tage det hele i stiv arm. Samtidig er storebror der jo også, så det vil være som normalt for jeres lille pige:o)

Jeg tænker også at du skal tage til fest og nyde det, være glad for at du har en mulighed for at komme ud, hygge dig med din mand, spise dejlig mad, måske danse eller lignende og du skal have det godt med det - velvidende at dine forældre har styr på det.

Der er absolut intet i vejen for at dine forældre forsøger sig med en flaske, når din datter skal sove og igen evt. sen aften. Der kan være udmalket modermælk i flasken eller modermælkserstatning - der er absolut ingen problemer i at give hende dette, med den alder hun har. Selvom hun ikke er vant til flaske og måske tidligere har afvist at få den, så er det meget tænkeligt at hun vil tage ...

Annonce

... den, når der ingen anden mulighed er. Hele situationen vil jo være anderledes end den plejer at være, så nogle gange accepterer barnet bare at sådan er det :o)

Muligheden for en flaske skal i hvert fald være der og viser det sig så at hun ikke vil have den, så kan hun få lidt mælk af en kop og din mor kan lægge sig med hende, ligesom du måske plejer at gøre, når hun bliver ammet til ro - og så kan mormor lulle hende til ro på den måde. Det kan også være løsningen er at trille en aftentur med barnevognen, hun kan starte med at sidde op, kigge på verden osv. og når man så kan se at trætheden kommer over hende, så kan man putte hende til ro.

De bedste (bedste)forældre
LÆS OGSÅ HELEN OG SIGRIDS BOG: "De bedste (bedste)forældre"

Det skal nok gå, jeg synes bestemt ikke du skal blive hjemme til hun er ammet af for natten. Hun kan godt undvære mælk en aften, hvis det viser sig at ende sådan. Det vigtigste er at dine forældre er der og nusser omkring hende og passer hende godt og det er jeg sikker på at de vil gøre :O)

Rigtig god fest!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om bedsteforÆldre:

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor