Svar: Overnatning hos mormor

1. marts 2010

Alder:
2 år, 2 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Bedsteforældre.

Kære Frederiks mor

Som udgangspunkt mener jeg ikke at børn skal sove ude, før de er så gamle at de selv begynder at give udtryk for at de gerne vil. At Frederik allerede gør dette i en alder af 2 år, skyldes højst sandsynligt at han spejler sig i storebror og naturligt vil det storebror gør :)

Jeg synes derfor det et eller andet sted må prøves af. Han forstår sandsynligvis ikke helt hvad det indebærer endnu, men hvis han er glad og tryg ved mormor, så kan det gå rigtig fint ... Det kan dog også godt være at han bliver ked af det.

En stille optrapning til at sove sammen kunne være at lade mormor passe jeres mellemste en hel dag, så han fik oplevelsen af også at have mormor for sig selv, ligesom storebror har. Det er måske mere det han ønsker end at sove ...

Annonce

... der ... I kan også overveje om de to kunne sove hos mormor sammen, så var han ikke helt alene der og ville måske synes det var sjovere.

De bedste (bedste)forældre
LÆS OGSÅ HELEN OG SIGRIDS BOG: "De bedste (bedste)forældre"

En anden mulighed er at mormor er hos jer og sover hos jer først, derefter kan drengene så komme på overnatning hos mormor. Hos jer kunne mormor jo f.eks. læse godnathistorie, være den der gav aftenbad, hjalp med tandbørstningen eller lignende og så kunne I få en fornemmelse af hvordan den mellemste reagerer, om det vil være okay eller om det trods alt er bedst, når det er mor eller far. Jeg ved godt at der naturligvis vil være forskel fordi I her er hjemme og kan træde til, men stadig kunne det måske give jer et fingerpeg om, hvad det er jeres dreng har lyst til :)

Håber mine tanker hjælper lidt på vej, fortsat held og lykke:)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om bedsteforÆldre:

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.