Svar: Rund fødselsdag og pasning - 7 mdr.
5. juni 2009
Alder:
7 mdr.
Kære Rikke
Jeg tænker at det er rigtig dejligt at dine forældre vil passe jeres børn, imens I er til 60 års fødselsdag. De kender hinanden alle sammen og dine forældre er sikkert rolige og vil tage det hele i stiv arm. Samtidig er storebror der jo også, så det vil være som normalt for jeres lille pige:o)
Jeg tænker også at du skal tage til fest og nyde det, være glad for at du har en mulighed for at komme ud, hygge dig med din mand, spise dejlig mad, måske danse eller lignende og du skal have det godt med det - velvidende at dine forældre har styr på det.
Der er absolut intet i vejen for at dine forældre forsøger sig med en flaske, når din datter skal sove og igen evt. sen aften. Der kan være udmalket modermælk i flasken eller modermælkserstatning - der er absolut ingen problemer i at give hende dette, med den alder hun har. Selvom hun ikke er vant til flaske og måske tidligere har afvist at få den, så er det meget tænkeligt at hun vil tage den, når der ingen anden mulighed er. Hele situationen vil jo være anderledes end den plejer at være, så nogle gange accepterer barnet bare at sådan er det :o)
Muligheden for en flaske skal i hvert fald være der og viser det sig så at hun ikke vil have den, så kan hun få lidt mælk af en kop og din mor kan lægge sig med hende, ligesom du måske plejer at gøre, når hun bliver ammet til ro - og så kan mormor lulle hende til ro på den måde. Det kan også være løsningen er at trille en aftentur med barnevognen, hun kan starte med at sidde op, kigge på verden osv. og når man så kan se at trætheden kommer over hende, så kan man putte hende til ro.
Det skal nok gå, jeg synes bestemt ikke du skal blive hjemme til hun er ammet af for natten. Hun kan godt undvære mælk en aften, hvis det viser sig at ende sådan. Det vigtigste er at dine forældre er der og nusser omkring hende og passer hende godt og det er jeg sikker på at de vil gøre :O)
Rigtig god fest!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske