Vil ikke ligge selv - 4 mdr.

22. juni 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Vil ikke ligge selv - 4 mdr.

Hej Helen

Jeg har en dreng på 4 mdr, som vokser som han skal og spiser fint. Han er glad for alt og alle - især alt og alle, som gider holde ham, for han vil ikke ligge selv.

Vi har prøvet alt fra legetæppe med legetøj hængende i to buer over ham (med og uden musik) til en uro, som snurrer rundt over ham akkompagneret af klassisk musik (både liggende og halv-siddende i skråstolen). Han hader simpelthen at sidde eller ligge alene. Når det er helt slemt, så begynder han at klynke, hvis man sidder ned eller står stille med ham på armen.

Af og til accepterer han den snurrende tingest, men på den betingelse at en af os er lige i nærheden og han kan se os.

I løbet af dagen kan jeg ikke få ret meget lavet. Det er svært at ordne vasketøj eller rydde op med babyen på armen. Bæreselen virker til dels, men han er ved at blive for stor til den (og jeg får ondt i ryggen af at gå rundt med ham hele dagen - han vejer trods alt 8.5 kg)

Jeg har prøvet at lægge ham i hans ...

Annonce

... rullende babyseng (bedstemors gamle kurvekrybbe) og tage ham med rundt i huset, men det er begrænset hvor længe han gider ligge ned selvom jeg står lige ved siden af og forsøger at få fyldt opvaskemaskinen.

De fleste dage går med bytur enten i bæresele eller i barnevognen (det er et værre spetakkel når han skal ligge i den, men en god bumpende tur hen over brostenene på vej ned mod bussen hjælper) og konsekvensen er at der ofte står kurve med rent vasketøj i op mod en uge før der er tid til at det bliver ordnet når faren tager ham på armen i løbet af weekenden.

Hjælp! Lejligheden ligner efterhånden Jerusalems ødelæggelse fordi knægten ikke vil ligge alene længe nok til at jeg kan få ryddet op.

Hans sovetid bliver brugt på spisning og den smule personlige hygiejne, som han nu giver tid til. Jeg er ved at være godt træt af situationen og af at skulle læsse ham over på venner, som er på besøg, så jeg selv kan få spist, få tøj på, få ryddet morgenmaden af bordet etc.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge