Brev:
Temperament og stærk vilje - motorisk
2. juni 2008
Alder:
8 mdr.
Temperament og stærk vilje - motorisk
Hej Helen,
Sofie er jo nu blevet 8 måneder og er en dejlig lille spradebasse... men hun driver os til tider til vanvid med hendes meget stærke vilje. Hun er en stærk lille pige der har båret sig selv på benene og i ryggen siden hun var 2½ måned og det synes vi jo var sødt. Nu er det knap så sødt for hun vil kun stå og gå hele tiden.. og mor får dårlig ryg af at gå rundt med hende. Hun kan selv hive sig op og stå i kravlegården og så står hun og griner over hele hovedet for det er bare fedt at stå der og gå rundt langs kanten.
Hun har aldrig været fan at at ligge på maven men det er blevet bedre med tiden og hun er ligeså stille begyndt at sætte sig og på alle 4 og gynge lidt. Men det lykkedes jo ikke at få fremdrift ud af det og hun bliver så frustreret og arrig med skrig og hylen. Hun sidder flot og leger til det keder hende og så vil hun gå!!
Hvordan håndtere vi de arrige anfald?? Lige nu tager vi hende op og så sidder hun på armen eller vi ligger os på gulvet med hende og prøver at lege med hende - det hjælper sjældent.
Jeg ved godt at det var en "rookie"fejl at opfordre hende til at gå fordi det bare var så sødt at de små ben dappe afsted men er der noget vi kan gøre for at ændre det dårlige mønster vi selv har skabt?? Vi vil jo gerne at hun lærer at kravle før hun går men lige pt virker det bare som om hun ikke har tænkt sig at følge vores hoved...
Kærlig hilsen
Marie Louise og banditten