Brev:
Hovedomfang, højde og vægt
28. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Hovedomfang, højde og vægt
Hej Helen,
Min søn var på hospitalet i weekenden idet han i lørdags medens han spiste pludselig begyndte at ryste i højre arm og hele hovedet. Børnelægen (bor på Cypern hvor man bruger børnelæger istedet for sundhedsplejersker) anbefalede vi tog på hospitalet for at få ham tjekket. Han var der indtil mandag og blev tjekket godt og grundigt samt fik ultralyd scannet hoved og hjerte. Alt ser gudskelov fint ud. I forbindelse med hospitalsbesøget målte og vejede de ham:
Vægt: 8kg
Højde 67cm
Hoved omfang 44,5cm
(Han er født 19. januar 2008, så han var 4mdr og 5 dage da han blev målt)
Lægerne fortalte mig at hans hoved er ret stort og at vi skal gå til lægen hver anden tredje uge indtil han er et år gammel for at holde øje med hovedomfanget. Når jeg kigger i diverse kurve er hans mål på omkring 97% kurven for både hans vægt, højde og hovedomfang, så jeg kan ikke forstå problemet. Er det vigtigste ikke at alle målene følger den samme kurve? Hvad kan skyldes et større hoved? Synes du det er noget jeg skal bekymre mig om og muligvis have flere undersøgelser foretaget?
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen
Pia