Er min søn for aktiv?

8. maj 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Er min søn for aktiv?

Hej Helen,

Nu skriver jeg igen med et nyt spørgsmål... Min søn er nu blevet et år den 13. april. Han er en rigtig glad dreng, der smiler meget og er imødekommende og glad for mennesker. Han spiser godt og sover fint - 2 timer midt på dagen og fra ca. 20 til 07. Han vågner en gang i løbet af natten og sover resten af natten ved siden af sin mor. Det er ren hygge:)

Jeg har dog et spørgsmål i forhold til hans aktivitetsniveau. Flere mennesker er kommet med en kommentar om at "han er godt nok livlig" eller "der er gang i ham". Måske er det normalt at sige og det har i hvert fald helt ...

Annonce

... sikkert ikke været med onde intentioner, men der er det, at min mand som barn fik konstateret ADHD, og derfor bliver jeg lidt ked af det, når folk siger sådan.

Det er rigtigt, at der er gang i ham, men han kan også sidde stille og læse en bog eller lege med biler. Han kan begge dele, hvis man kan sige det sådan.

Han går i dagpleje, hvor han i følge dagplejen fungerer fint.
Kan du sige noget om, hvad der er "normalen", eller nogle særlige tegn man skal være opmærksom på? Jeg bruger så meget energi på at tænke på dette!

Jeg glæder mig til at læse dit svar!
Mange hilsener
Eva.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor