Brev:
Er min søn for aktiv?
8. maj 2008
Alder:
12 mdr.
Er min søn for aktiv?
Hej Helen,
Nu skriver jeg igen med et nyt spørgsmål... Min søn er nu blevet et år den 13. april. Han er en rigtig glad dreng, der smiler meget og er imødekommende og glad for mennesker. Han spiser godt og sover fint - 2 timer midt på dagen og fra ca. 20 til 07. Han vågner en gang i løbet af natten og sover resten af natten ved siden af sin mor. Det er ren hygge:)
Jeg har dog et spørgsmål i forhold til hans aktivitetsniveau. Flere mennesker er kommet med en kommentar om at "han er godt nok livlig" eller "der er gang i ham". Måske er det normalt at sige og det har i hvert fald helt sikkert ikke været med onde intentioner, men der er det, at min mand som barn fik konstateret ADHD, og derfor bliver jeg lidt ked af det, når folk siger sådan.
Det er rigtigt, at der er gang i ham, men han kan også sidde stille og læse en bog eller lege med biler. Han kan begge dele, hvis man kan sige det sådan.
Han går i dagpleje, hvor han i følge dagplejen fungerer fint.
Kan du sige noget om, hvad der er "normalen", eller nogle særlige tegn man skal være opmærksom på? Jeg bruger så meget energi på at tænke på dette!
Jeg glæder mig til at læse dit svar!
Mange hilsener
Eva.