Gid det bare er en fase

30. april 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Gid det bare er en fase

Kære Helen

Min vidunderlige søn har i en måneds tid forsøgt sig udi kravle /krybe kunsten, dog uden nogen form for resultat. Han mosler rundt, og i en uges tid har dette også stået på om natten. Så jeg er ved at være TRÆT langt ned i sokkeholderne.
Hans nætter er ganske urolige, han starter med at falde i søvn på ryggen (fordi jeg placerer ham sådan), og så virker det faktisk til, at resten af hans pølen rundt foregår i søvne.

Umiddelbart efter han er kommet ned og ligge får han vendt sig om på maven, men det virker ikke til at han egentligt er tilfreds med det, for han jamrer/skriger/græder højlydt, alt i mens han ormer rundt. Jeg får naturligvis vendt ham om til hans store protest, og kort tid efter gentager seancen sig. En "bigevinst" er endvidere, at han gylper / kaster aftensmaden op, når han ligger sådan.

Jeg forsøger at trøste ham, ae ham, holde ham lidt fast, sige shysh lige så stille ind i øret af ham, men det virker nærmest modsat. Nøj, hvor han skælder ud.. Sut vil han ikke have. I løbet af ...

Annonce

... sådan en nat tager han kun få stræk, hvor han sover godt, resten minder mest om en råbe-brydekamp. På gode nætter sker dette kun 4-5 gange, og på de hårde holder jeg op med at tælle, når jeg har været vågen 8-9 gange. Det skal lige tilføjes, at han ikke kun vender sig om natten, det er også når han sover lur i sin barnevogn.

Kan jeg i øvrigt vente med at sele ham dér, så længe det dersens betræk er knappet ned over der hvor han sover? Nogle gange synes jeg også, at han ligner én der har mareridt (?) Har du gode forslag til, hvordan jeg beroliger ham?

Altså, det er selvfølgelig fint, at han gerne vil bruge sin krop, - hvilket han også får lov til i hverdagen, men jeg må indrømme, at jeg håber at han snart knækker kravlekoden, så han kan komme rundt og få brugt endnu mere energi, så han kan sove sødt om natten (hvis det er dét der skal til). Men jeg håber på, at du kan fortælle mig, at det er en fase, og at den forhåbentlig er kortvarig, for lige nu synes jeg det er ret så synd for os begge...

Med venlig hilsen

Berit

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!