Svær vuggestuestart

12. marts 2008

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Svær vuggestuestart

Hej,

Min datter på lidt over 9 mdr, startede i vuggestue her den 3.3. Hun er bare ikke glad for det...

Det to første dage sad hun klistret til mig, 3.dagen gik jeg ud i 5 min. og hun græd hele tiden, men de mente dog at jeg på 4. dagen kunne gå en tur på en halv time, men der måtte de ringe efter mig efter 20 min. og hun var helt utrøstelig (det hjalp da jeg kom tilbage).

De mente bare at det ville tage noget tid og vi skulle fortsætte i samme spor. Hun har så været der fredag i sidste uge, mandag, tirsdag og onsdag i denne uge, og jeg afleverer hende med det samme når vi kommer, siger hurtigt farvel og går i 20 min. De siger hun er mere vred end ...

Annonce

... ked af det, men der er ikke rigtig nogen bedring.

Og jeg er også lidt 'nervøs' for påsken, da vuggestuen har lukket de tre dage inden, dvs hun kommer ikke derned i 10 dage, om vi skal indkøre hende om igen, at de her 2 uger bare har været spildte, for det syntes jeg også er synd for hende.

Men er der noget jeg kan gøre? Jeg skal heldigvis først tilbage på arbejdet i starten af maj, så der er noget tid endnu, men jeg er bare bange for at hun aldrig bliver glad for det...

Jeg er tryg nok ved pædagogerne da min store søn har gået der, og det er en rigtig god vuggestue.

Håber du kan give mig nogle råd. På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Henriette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor