Brev:
Kravleri
5. december 2007
Alder:
9 mdr.
Kravleri
Hej Helen,
tak for dine super gode svar; det er utrolig dejligt at vide, at hjælpen ikke er længere væk end nogle klik med musen.
Det er omsider lykkedes at få stoppet med amningen (næsten:), og Anton har endelig fået appetit på rigtig mad.
Men jeg har imidlertid et lidt andet spørgsmål, som går på hans kravleri, eller mangel på samme... Han har aldrig brudt sig om at ligge på maven (mildest talt), så da han blev et halvt år og selv kunne sidde, så var han lykkelig. Det går lidt bedre med at ligge på maven nu, men han er i størst hopla når han får lov at sidde, og fra den stilling "krabber" sig afsted. Det foregår således, at det ene ben vender bagud, og det andet ligger foran ham, oppe under maven, og så bruger han ellers armene til at skubbe sig frem. Det ser meget besynderligt ud, og han kan godt få fart på.
Jeg prøver flere gange dagligt at motivere ham til at ligge på maven, og hjælper ham til at komme op og kravle rigtigt, men han bliver så frustreret, og giver hurtigt op. Mit spørgsmål er nu, hvor meget jeg skal motivere ham... Er kravleriet noget der kommer af sig selv, eller?
Han er også ret vild med at stå op, eks. ved et lavt bord, men han kan endnu ikke selv rejse sig. Han er ret tung, og også lidt kluntet i det (han vejer 14 kg). Man skal jo passe på med at sammenligne, men som førstegangs mor kan jeg godt blive lidt urolig, når de andre i mødregruppen, er så gode rent motorisk og han sådan "halser" bagefter. Jeg tænker mere på, om der er noget jeg gør forkert... På forhånd tusind tak for hjælpen.
Kærlig hilsen
Mette og Anton