Mad og dagpleje

18. november 2007

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Mad og dagpleje

Hejsa Helen

Har lige et spørgsmål, ang. mad og selve spise situationen.

Jeg er jo begyndt at få en lille stædig og bestemt dame:) Hun har altid være rimelig god til at spise, men nu er hun begyndt at skubbe alt maden ud af munden igen. VIL SELV og det er man ikke så skrab til endnu:) Men de sidst par dage har jeg bare givet hende lov til at sidde med alle 10 fingre i maden og det bliver noget svineri men hun elsker det:) Og så spiser hun da mere end ellers. Er det forkert af mig at lade hende gøre det eller:)

Hun er også begyndt at få ikke moset mad om aftenen, men det går så om så. Hun har ingen tænder endnu skal det lige siges. Nogen gange spytter hun alt ud igen som jeg giver hende og andre gange spiser hun det. Nogle gange føler jeg nærmest at jeg skal snyde/proppe maden i hende og er det ikke forkert?

Jeg vil bare gerne have en pige som har god bord skik. Har fornemmelsen af at ...

Annonce

... hun ikke er kræsen, hun får alt og prøver at give nye ting engang imellem. Hun er vild med at sidde og spise frugt stykker. HJÆLP:):):)

Har lige et andet spørgsmål figne stænger eller frugtpålæg som det også går under betegnelsen af må hun gerne få det. Jeg syntes de 2 gange som hun har fået det, der har hun haft afføring flere gange end som ellers.

Et helt andet spørgsmål, jeg skal jo snart starte job og vi har fået den dagplejer som vi har ønsket os, men det har gjort at vi kun har 1 uge til at køre hende ind i, det skal dog siges at jeg arbejder på 34 timer om ugen så jeg har aldrig en fuld uge hvor hun skal være i dagpleje alle dage. F. eks så den 2 uge efter indkørelsen skal kun være der 3 dage. og i ugen før indkørelsen tager vi på besøg der et par gange.

Er det realistisk med kun 1 uge indkørelse. Og Puha hvor bliver det hårdt at skulle aflevere hende.....

Med venlig hilsen
Karin

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre