Brev:
Mor, mor og mere mor....
11. oktober 2007
Alder:
12 mdr.
Mor, mor og mere mor....
Hej Helen!
Det er længe siden jeg har skrevet om den lille flora, men her kommer en lille hilsen og spørgsmål...
Den lille er nu et år i næste uge, er startet i vuggestue, og er ok med det- ikke overvældet af iver, men finder sig i det.. hun har været der i godt 4 uger, og græder stadig når jeg slipper hende om morgenen, men det hører dog op lidt efter.. hun beskrives af pædagogerne som et barn der gerne vil sidde på skødet af de voksne, og som har et stor tryghedsbehov... hun havde kolik som "lille" og hang derfor konstant på min arm...
nå, men min bekymring går på at flora hele tiden vil være på min arm - og jeg mener HELE tiden, hun kravler smågrædende efter mig det meste af dagen... vi leger meget sammen, og hun kan godt i korte momenter beskæftige sig selv med leg, men kort tid efter kommer hun klynkende efter mig igen.. dette har stået på længe nu - ca 3mdr - har altid haft stort behov for nærhed, men ikke så heftigt som nu...
Jeg kender godt til hele seperationsangstfasen, men har alligevel brug for et par ord fra dig om man kan lette denne konstante "efterfølgelse" når vi er ude er hun for det meste temmelig pylret og vil sidde hos mig hele tiden... hun er ellers et glad barn, som sover og spiser godt, men hun virker meget utrygt når hun kommer alt for langt væk fra mig.. øhm, hun er hurtigopfattende, og meget nysgerrig på alting,- nogle gange kan jeg bekymre mig om hun mon har svært ved at selektere i alle de indtryk hun får og derfor har meget behov for nærhed...
Nå men mit såkaldte spørgsmål går på om der er nogle "smarte" ting vi kan foretage os så hun bliver bedre til at være alene-og dette kan være i et rum ved siden af mig, eller for den sags skyld i samme rum, men bare ikke hele tiden på armen!!
Håber at dette lidt hurtigt skrevne brev giver mening...
Håber at alt er vel hos dig!!!
Knus Christina