Udvikling - 7 mdr.

29. juni 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Udvikling - 7 mdr.

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål ang. min søn på 71/2 måned. Han er en meget glad og tilfreds dreng, men hans motoriske udvikling bekymrer mig lidt.

Vi har lige fra fødslen lagt ham meget på maven for at han kunne blive stærk i ryggen og han begyndte også tidligt at vende sig om på siden og da han var næsten 6 mdr. lykkedes det ham at vende sig fra mave til ryg hvis vi løftede hans ben op i luften. Dagen efter skulle vi på ferie og der var ikke så meget mulighed for at ligge på gulvet og så var det ligesom om han havde glemt det da vi kom hjem igen. Vi "øver" ellers meget på gulvet og lader ham ofte ligge med bar numse så det skulle være nemmere og prøver at ligge ...

Annonce

... noget meget spændende som han ikke kan nå, uden at skulle vende sig og han kan da også næsten vride sig derom, men han vender sig ikke.

Jeg tror han er stærk nok i ryggen for han ligger gerne længe på maven og kommer op på strækte arme og løfter hele overkroppen, han roterer også en lille smule omkring sin egen akse, men ikke hele vejen rundt.

Hvis jeg sætter ham op kan han godt sidde kort uden støtte men jeg sætter ham ikke ret meget op da jeg gerne vil have ham til at trille. Han vender sig nogen gange fra mave til ryg men tror ikke det er så bevidst.

Er der grundt til bekymring og er der andet vi kan gøre for at stimulere ham til at vende sig??

Hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år