Brev:
Udvikling - 7 mdr.
29. juni 2007
Alder:
7 mdr.
Udvikling - 7 mdr.
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål ang. min søn på 71/2 måned. Han er en meget glad og tilfreds dreng, men hans motoriske udvikling bekymrer mig lidt.
Vi har lige fra fødslen lagt ham meget på maven for at han kunne blive stærk i ryggen og han begyndte også tidligt at vende sig om på siden og da han var næsten 6 mdr. lykkedes det ham at vende sig fra mave til ryg hvis vi løftede hans ben op i luften. Dagen efter skulle vi på ferie og der var ikke så meget mulighed for at ligge på gulvet og så var det ligesom om han havde glemt det da vi kom hjem igen. Vi "øver" ellers meget på gulvet og lader ham ofte ligge med bar numse så det skulle være nemmere og prøver at ligge noget meget spændende som han ikke kan nå, uden at skulle vende sig og han kan da også næsten vride sig derom, men han vender sig ikke.
Jeg tror han er stærk nok i ryggen for han ligger gerne længe på maven og kommer op på strækte arme og løfter hele overkroppen, han roterer også en lille smule omkring sin egen akse, men ikke hele vejen rundt.
Hvis jeg sætter ham op kan han godt sidde kort uden støtte men jeg sætter ham ikke ret meget op da jeg gerne vil have ham til at trille. Han vender sig nogen gange fra mave til ryg men tror ikke det er så bevidst.
Er der grundt til bekymring og er der andet vi kan gøre for at stimulere ham til at vende sig??
Hilsen
Helle