Motorik - 11 mdr.

9. april 2007

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Motorik - 11 mdr.

Hej Helen

Endnu engang tak for en god brevkasse.

Det er ved at være nogle måneder siden jeg har skrevet til dig, men nu har jeg altså brug for dine råd endnu engang.

Min dejlige søn fylder et år om 14 dage, og han trives rigtig fint. Han er født 5 uger for tidligt, men det har han stort set indhentet. Jeg er startet på arbejde for 1 måned siden, og min mand går nu hjemme på barsel frem til 15. maj, og det går rigtig godt.

Han kravler stadig ikke, men bakker rundt i hele lejligheden med strakte arme, er det ...

Annonce

... ok hans alder taget i betragtning?
Han vil meget gerne op at stå, men helst hvis han får lov at trække sig op ved at holde os i hænderne. Han står op ad sofaen og leger, men gider ikke stå mere end ca. 5 min ad gangen.

Han sidder fint og leger og snakker på livet løs, det er bare skønt. Med hensyn til mad og søvn, går det også godt. Jeg synes bare det går langsomt med motorikken. Skal jeg bekymre mig, eller er han bare lidt langsommere om at lære tingene?

Han er ca. 85 cm og vejer 11,5 kg.

Kærlig hilsen
Lise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet