Brev:
Kraftig reaktion overfor fremmede, 9 måneder
21. januar 2007
Alder:
9 mdr.
Kraftig reaktion overfor fremmede, 9 måneder
Kære Helen
Så må jeg ty til dig endnu engang. Tak for dine altid gode svar.
Marcus er lidt over 9 mdr. Jeg ved godt at det er den alder, hvor de kan være bange for fremmede mv., men hvornår går det over?
Hvis bare en person (også små børn på hans egen alder) kigger på ham begynder han at græde. Og hvis de tager hans hånd eller aer ham på kinden, går det da helt galt. Hvis han får lov at se folk an først i ca. ½-1 time, så kan det være, at de får lov at komme tæt på ham. Sådan har det været i ca. 2 mdr. nu.
Jeg ved godt at det ikke er alverden vi har været ude blandt andre, men går det over, eller skal han bare møde flere og flere folk og presses lidt til det?
Det har gået fint i mødregruppen, men sidste gang sad en af drengene og kiggede på ham, og det kunne han bare slet ikke have. Jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre...... Jeg er selv meget genert, og skal selv se folk an; kan det have indflydelse?
På forhånd tak
Hilsen Hanne