8 måneder, hvad bør de kunne

30. november 2006

Kategori:
Alder:
8 mdr.

8 måneder, hvad bør de kunne

Hej Helen

Så er Hans blevet 8 mdr. Han er i dagpleje og er meget glad for at være der. Sover og spiser som han skal der!
Men...

1) Hvor meget mme skal en dreng i hans alder have? - han tilbydes i øjeblikket 200ml. inden formiddagslur, middagslur og eftermiddagslur og 200ml vælling til natten og nogle gange (dog sjældent efterhånden) 200ml om natten.

Grunden til at han af og til får mad om natten er at vi simpelthen ikke kan trøste ham på anden måde, da han ikke bruger sut. Oftest tømmer han alle de flasker vi tilbyder - får han for meget? Det skal siges, at før hadede han sutteflasker og fik næsten intet, men nu er han enormt glad for at få dem...

2) Hvor meget søvn/antal lure har en dreng i hans alder brug for? Hans sover tre om dagen. Skal vi ...

Annonce

... droppe eftermiddagsluren?

3) Hvornår bør de kunne begynde at spise mad der er grovere end mos? Han kigger på os som om vi er ved at forgi ham og han er ofte ved at kløjs i det (også selvom det er ex. gratin med godt kogte blomkålsstykker.

4) Han har aldrig gidet at ligge på maven... Klasker simpelthen sammen og ligger med hovedet ned i gulvet (kan godt strække armene, men giiider ikke). Vi har derfor sat ham op og han sidder som en verdensmester nu, men gør ingen mine til at forsøge at kravle. Tilgengæld vil han enormt gerne stå og gå med os i hænderne... Er det en fejl at vi har sat ham op før han kunne kravle. Han var bare så glad for at få hænderne fri så kan kunne lege med dem? Tror du han lærer at kravle?

Det blev vist til en del spørgsmål!
Hilsen Eline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge