Brev:
8 måneder, hvad bør de kunne
30. november 2006
Alder:
8 mdr.
8 måneder, hvad bør de kunne
Hej Helen
Så er Hans blevet 8 mdr. Han er i dagpleje og er meget glad for at være der. Sover og spiser som han skal der!
Men...
1) Hvor meget mme skal en dreng i hans alder have? - han tilbydes i øjeblikket 200ml. inden formiddagslur, middagslur og eftermiddagslur og 200ml vælling til natten og nogle gange (dog sjældent efterhånden) 200ml om natten.
Grunden til at han af og til får mad om natten er at vi simpelthen ikke kan trøste ham på anden måde, da han ikke bruger sut. Oftest tømmer han alle de flasker vi tilbyder - får han for meget? Det skal siges, at før hadede han sutteflasker og fik næsten intet, men nu er han enormt glad for at få dem...
2) Hvor meget søvn/antal lure har en dreng i hans alder brug for? Hans sover tre om dagen. Skal vi droppe eftermiddagsluren?
3) Hvornår bør de kunne begynde at spise mad der er grovere end mos? Han kigger på os som om vi er ved at forgi ham og han er ofte ved at kløjs i det (også selvom det er ex. gratin med godt kogte blomkålsstykker.
4) Han har aldrig gidet at ligge på maven... Klasker simpelthen sammen og ligger med hovedet ned i gulvet (kan godt strække armene, men giiider ikke). Vi har derfor sat ham op og han sidder som en verdensmester nu, men gør ingen mine til at forsøge at kravle. Tilgengæld vil han enormt gerne stå og gå med os i hænderne... Er det en fejl at vi har sat ham op før han kunne kravle. Han var bare så glad for at få hænderne fri så kan kunne lege med dem? Tror du han lærer at kravle?
Det blev vist til en del spørgsmål!
Hilsen Eline