Brev:
Rulle om på maven - konstant!
28. september 2006
Alder:
8 mdr.
Rulle om på maven - konstant!
Hej Helen
Ja, så er jeg her igen. Min dejlige datter, Lea, fylder 8 måneder i morgen, og har fuld fart på - vi havde besøg af vores 'egen' sundhedsplejerske i tirsdags, og det gik superfint - Boelprøven gik perfekt, og vi har en meget livlig og nysgerrig pige på 68,5 cm og 7,6 kg... MEN...
Hun har for nylig lært tricket med at vende sig fra ryg til mave, og i sådan en grad at det er fuldstændig umuligt at styre i visse situationer....Hovedsageligt når vi skifter ble, og så når hun skal lægges i seng. - Inden vi kan nå at lægge hende helt ned på ryggen, er hun i gang med at vende sig - Det hjælper ikke at forsøge at aflede med legetøj - det tager hun bare med sig rundt (eller smider på gulvet og vender sig så...). Hun er lynende hurtig, og idag nåede hun at glide ned af puslebordet (baglæns), mens jeg greb ud efter den ble hun smed ned. Jeg nåede at gribe hende, inden hovedet ramte gulvet, men føj for en forskrækkelse...
Vi har købt de her bukse-bleer, som gør det lidt nemmere at montere en ble på hende, når hun bokser rundt, og så bruger vi de almindelige, når hun er mest medgørlig, for de andre er dælme dyre :-). Det føles som om at vi ikke kan gøre noget der kan aflede hendes opmærksomhed fra det faktum, at det er vildt sjovt at vende sig og krabbe den ene eller den anden vej - Hvad kan jeg gøre for at få hende til at holde op, når hun er på puslebordet?
Mht. sengetid er det det samme - så snart hun bliver lagt - er hun omme på maven,. og oppe og sidde - igår holdt jeg op med at tælle da jeg havde lagt hende 25!!! gange. - I dag har det taget hende 1½ time at blive så træt, at jeg kunne få lov og lægge hende ned og hun blev der.
Jeg føler ikke jeg kan gå fra hende og lade hende mosle rundt, fordi hun er på på sit højeste (håber jeg) af sin separations angst fase - Hun bliver fuldstændig sønderknust, når vi forlader rummet, ofte skal vi bare vende ryggen til, for at det udløser gråd fra hende. Vi snakker altid med hende, når vi går fra rummet, synger sange, så hun kan høre os, og leger titte-bøh - til ingen verdens nytte.
Resultatet er, at jeg sidder ved siden af hendes seng og holder øje - hun har publikum på, og synes det er den sjoveste leg i verden (nu er hun også ved at have styr på at rejse sig op på knæ ved hjælp af tremmerne i sengen...)
Så hvad kan jeg gøre? Hvordan får jeg hende til at forstå at skiftetid og sengetid ikke er legetid, og har du nogle fif til, hvordan jeg kan komme overens med separationsangsten?
Undskyld det lidt rodede indlæg - men sådan bliver det jo nogle gange, når man er tilpas træt i hovedet, ikke?
Mange hilsener, Maia