Krævende baby

21. marts 2021

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Krævende baby

Hej Helen.

Jeg var meget i tvivl om, hvad overskriften skulle være, og jeg er også meget i tvivl om, hvordan jeg skal formulere den her besked uden at blive misforstået...

Jeg ELSKER min datter, men hold op hvor har det bare ikke været nemt indtil nu. Hun er ret krævende, hvilket min sundhedsplejerske også har sagt (velmenende) flere gange. Hun brokker sig så meget i løbet af en dag, og det har hun altid gjort. Vi har også masser af skønne stunder med grin og smil, heldigvis! Men i forhold til mine veninders børn og børnene i min mødregruppe er hun bare så.... krævende/besværlig/sur. Hun vil aldrig ligge selv, hun vil ikke holdes af andre end ...

Annonce

... forældre + det ene sæt bedsteforældre, hun skriger (af raseri) så mange gange i løbet af dagen, så snart der er noget, der ikke er, som hun vil have det.

Når jeg læser min besked igennem nu, kan jeg godt høre, at det lyder som normal babyadfærd, men hendes er bare i en langt højere grad end andre små, jeg har oplevet. Jeg synes faktisk, det er svært at have hende med nogle steder. Jeg håber bare sådan, at det bliver bedre, når hun bliver lidt ældre. Hvad siger din erfaring omkring ekstra krævende børn? Er det typisk dem, der også er det, når de bliver lidt ældre, eller? Jeg får godt nok lidt ondt i maven, når jeg tænker på fremtiden...

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder