9 mdr dreng - utilfreds hele dagen

9. december 2019

Kategori:
Alder:
9 mdr.

9 mdr dreng - utilfreds hele dagen

Hej Helen,

Tak for dit sidste forslag til en dagsplan. Det har fungeret super godt. Nu skriver jeg til dig angående en anden udfordring vi er stødt på, nemlig det at vores søn er utilfreds stort set hele dagen.

Med utilfreds mener jeg ikke ked af det, men sådan sur og frustreret og laver derfor brokkelyde dagen lang. Det gør det en anelse anstrengende at være sammen med ham en hel dag, da støjen bliver stressende. Men vigtigst af alt så bekymrer jeg mig for, om han trives og har det godt, nu hvor han er så utilfreds.

Den eneste måde vi kan komme det til livs på er ved at gå rundt med ham, proppe ham i bad, tage på tur og ofte også spise med ham. Han har ikke lyst til at lege selv så meget som et minut og faktisk er det også sjældent, at han vil gøre det, når vi sidder dernede med ham.

Jeg får ofte velmente råd om, at jeg godt kan lade ham ligge og brokke sig, men det føles forkert, synes jeg, og derfor er min løsning altid at forsøge at aflede - ofte ved så at gå rundt med ham.

Han har siden fødslen været et uroligt barn, der som yngre skulle vugges meget for at være rolig og han har bestemt et temperament. Jeg er derfor ret overbevist om, at han ikke fejler noget - særligt fordi han ikke er decideret ked af ...

Annonce

... det.

Han er meget opmærksom og ligger mærke til selv den mindste flue i lokalet :-) Hans finmotorik er rigtig god, men han er ikke langt fremme grovmotorisk. Han er først lige nøjagtig begyndt at møve. Jeg tror måske at det er her problemet er - at han gerne vil noget mere. Vi træner det også, men efter meget kort tid brokker han sig.

Bare som supplement ser hans dagsrytme således ud:

Mellem 5.30 og 6.30 godmorgen og havregrød
Herefter leg - vi starter altid på maven på gulvet og ender tit med gåtur osv.
8.30/9.30 - formiddagslur (40 min - 1,5 time)
10 ca. - rugbrød og frugt
Herefter leg som tidligere
11.15 - frokost af blandet grønt og kød
11.30/12.00 - lur (ofte 1 time og 20 minutter)
Herefter leg igen
14.00 - øllebrød
15.30/16 - kort powernap (ellers holder han ikke om aftenen, vil ikke have mad osv)
17.30 - aftensmad - kød, grønt, (det vi får)
Herefter bad
18.30 - godnat med flaske
22.00 - flaske når vi går i seng
En flaske mere i løbet af natten.

Mit spørgsmål er, skal jeg være bekymret for min dreng, nu hvor han er sur ca. 70% af tiden eller er det normalt og hvad skyldes det evt? Og endnu bedre - er der noget vi kan gøre?

Med venlig hilsen en mor der tæller til 10 - mange gange :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!