Vil ikke ligge på maven - 8 mdr.

16. marts 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Vil ikke ligge på maven - 8 mdr.

Kære Helen

Vores dreng er lige blevet 8 mdr. Han er en rigtig tilpas dreng som er meget nem.

Han sover formiddagslur og eftermiddagslur og kommer i seng ca. Kl. 20 om aftenen og sover så til 6-7 tiden. Han bliver ammet 3-4 gange i døgnet. Han bliver ammet når han vågner om morgenen og får havregrød til morgenmad. Han har fået øllebrød til frokost og nu er vi ved, at prøve med lidt rugbrød. Til aftens får han kartofler, kød, fisk og forskellige slags moset grøntsager. Han nyder en køretur i barnevogn hvor han siddet op og nyder sit legetøj.

Han har siddet uden støtte længe og tager selv fra hvis han er ved at vælte. Han kan også række sig fremad efter legetøj og rette ryggen igen. Han kan altså sidde og så kan han rulle rundt. Det med at rulle rundt er dog ikke hans ...

Annonce

... store favorit. Problemet er, at han bare ikke vil ligge på maven. Jeg prøver og prøver. Han gider max 10 minutter. Jeg prøver med legetøj og jeg ligger mig selv på maven, men han bliver virkelig ked af det.

Han vil heller ikke ligge på ryggen men op og sidde kun. Jeg tænker også det er derfor han ikke kan kravle. Han kan heller ikke selv sætte sig op eller rejse sig op ad ting endnu. Vores datter var helt vild med at ligge på maven og hun var meget hurtig motorisk. Hvis han ligger på maven, så triller han gerne om på ryggen.

Jeg tænker om du har en idé til hvordan det kan blive bedre? Eller om jeg måske kan styrke ham på en måde? Hvis jeg holder ved ham støtter han fint på benene. Han virker bare ikke stærk nok til at komme op i kravlestilling.

Med venlig hilsen
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor