Baby kan sidde selv og elsker det - er der begrænsning på hvor længe?

12. juni 2014

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Baby kan sidde selv og elsker det - er der begrænsning på hvor længe?

Kære Helen.

Vores dejlige datter er nu syv måneder og hun har i to måneder øvet sig i at sidde, forstået på den måde at I starten var det kun i nogle sekunder, så væltede hun og så er det blevet længere og længere og mere og mere interessant for hende.

Nu er det sådan, at hun med utilfredse lyde/tenderende gråd meget tydeligt kommunikerer, når hun vil op at sidde, fra liggende stilling, hvor hun så tager mine hænder og trækker sig op og stolt smiler op til mig med sine to tænder, så mit moderhjerte smelter, når hun er kommet op at sidde selv.

Hvis jeg får placeret hende så hun har balancen med benene lidt ud til siden, kan hun sidde sådan længe og hver gang hun kommet op at sidde smiler og griner hun og ...

Annonce

... når hun vælter, græder hun indtil vi hjælper hende op igen.

En fysioterapeut har sagt, at hun må sidde som hun kan sidde. Dvs. at vi skulle ikke være bange for hun sad forkert eller for længe.

Nu tænker jeg bare, om du er enig i det, for i din bog om børns udvikling studsede jeg over at du skriver at baby, i den her alder, kan sidde kortvarigt - og den anden dag sad vores datter og jeg i en time i sengen (tiden fløj fordi vi hyggede så jeg opdagede det først, bagefter) og legede og grinede og hyggede sig med sådan en put i kasse med trekanter osv.

Umiddelbart tænkte jeg bare, at det var godt og hyggeligt at vi havde sådan en stund, men så læste jeg i din bog og blev lidt forundret?

Bedste hilsner og tak :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to