Brev:
Baby kan sidde selv og elsker det - er der begrænsning på hvor længe?
12. juni 2014
Alder:
7 mdr.
Kære Helen.
Vores dejlige datter er nu syv måneder og hun har i to måneder øvet sig i at sidde, forstået på den måde at I starten var det kun i nogle sekunder, så væltede hun og så er det blevet længere og længere og mere og mere interessant for hende.
Nu er det sådan, at hun med utilfredse lyde/tenderende gråd meget tydeligt kommunikerer, når hun vil op at sidde, fra liggende stilling, hvor hun så tager mine hænder og trækker sig op og stolt smiler op til mig med sine to tænder, så mit moderhjerte smelter, når hun er kommet op at sidde selv.
Hvis jeg får placeret hende så hun har balancen med benene lidt ud til siden, kan hun sidde sådan længe og hver gang hun kommet op at sidde smiler og griner hun og når hun vælter, græder hun indtil vi hjælper hende op igen.
En fysioterapeut har sagt, at hun må sidde som hun kan sidde. Dvs. at vi skulle ikke være bange for hun sad forkert eller for længe.
Nu tænker jeg bare, om du er enig i det, for i din bog om børns udvikling studsede jeg over at du skriver at baby, i den her alder, kan sidde kortvarigt - og den anden dag sad vores datter og jeg i en time i sengen (tiden fløj fordi vi hyggede så jeg opdagede det først, bagefter) og legede og grinede og hyggede sig med sådan en put i kasse med trekanter osv.
Umiddelbart tænkte jeg bare, at det var godt og hyggeligt at vi havde sådan en stund, men så læste jeg i din bog og blev lidt forundret?
Bedste hilsner og tak :)