Brev:
Min søn vil stå hele tiden
5. november 2004
Alder:
10 mdr.
Min søn vil stå hele tiden
og det er jo dejligt, at han er så vild med det. Han gider faktisk ikke ret meget andet end at finde egnede møbler at rejse sig op af.
Han har ikke lært at sætte sig på numsen, når han er ved at falde, og jeg vil ikke have han falder og slår hovedet så han er faktisk "mandsopdækket" hele dagen.
Han kan stå i rigtig lang tid - flere minutter, men enten så slipper han grebet og står så et par sekunder inden han vælter eller også glemmer han at holde fast og vælter.
Er det normalt, at han faktisk ikke gider så meget andet end at rejse sig op af møbler. Man kan godt få ham ud på gulvet nogle minutter og lege, men så skal han også videre og rejse sig op.
Gør jeg ham en bjørnetjeneste ved at gribe ham når han falder - vil han lære at sætte sig ned, når mor er der til at gribe? Nu er han startet i dagpleje - dog kun 1 time om dagen her i starten, men der har man nok ikke tid til at konstant sidde ved siden af ham. Jeg bliver lidt bekymret ved tanken om ham, der lige pludselig bare falder bagover og banker hovedet gulvet.
Jeg roser ham når han sætter sig på numsen, men er der andet jeg kan gøre?
Hej-hej