Min søn vil stå hele tiden

5. november 2004

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Min søn vil stå hele tiden

og det er jo dejligt, at han er så vild med det. Han gider faktisk ikke ret meget andet end at finde egnede møbler at rejse sig op af.

Han har ikke lært at sætte sig på numsen, når han er ved at falde, og jeg vil ikke have han falder og slår hovedet så han er faktisk "mandsopdækket" hele dagen.

Han kan stå i rigtig lang tid - flere minutter, men enten så slipper han grebet og står så et par sekunder inden han vælter eller også glemmer han at holde fast og vælter.

Er det normalt, at han faktisk ikke gider så meget andet end at rejse sig op af møbler. ...

Annonce

... Man kan godt få ham ud på gulvet nogle minutter og lege, men så skal han også videre og rejse sig op.

Gør jeg ham en bjørnetjeneste ved at gribe ham når han falder - vil han lære at sætte sig ned, når mor er der til at gribe? Nu er han startet i dagpleje - dog kun 1 time om dagen her i starten, men der har man nok ikke tid til at konstant sidde ved siden af ham. Jeg bliver lidt bekymret ved tanken om ham, der lige pludselig bare falder bagover og banker hovedet gulvet.

Jeg roser ham når han sætter sig på numsen, men er der andet jeg kan gøre?

Hej-hej

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger