Vil ikke sidde

3. juni 2013

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Vil ikke sidde

Hej Helen

Jeg skriver til dig da jeg har nogle ting, som jeg tænker meget over med min lille søn.

Han er fra d. 15 dec. så bliver snart 6 mdr. Han har siden han var lille døjet med maven og sover ikke særlig godt, nu er han heldigvis begyndt at sove bedre om natten. Men jeg kæmper med at få ham til at sove om dagen, kan mærke at han er træt og trænger til at sove, men han vil bare ikke give sig hen til luren og vågner nemt.

Han er ikke særlig glad for at sidde og det har han faktisk aldrig rigtig været, hvis man har ham på skødet sidder han i 2 min. og så laver han flitsbue, men han bliver ikke rigtig sur, han skubber sig bare ud, så man ikke kan sidde med ham. Han vil rigtig gerne op at stå, men det er som om han ikke rigtig gider at sidde overhovedet. Hverken i ...

Annonce

... skrå-stolen, barnevognen eller på skødet. Tit føler jeg at han bliver overtræt, nu hvor han ikke tager en ordentlig lur og når han er træt gider han slet ikke at sidde. Vi har haft ham til kiroprakter osv. da han var lille, fordi han græd meget. Så tror ikke det er fordi det gør ondt på ham at sidde, for så ville han jo sikkert også begynde at græde.

Han kan godt sidde i autostolen, når vi kører bil i længere tid!

Er først lige begyndt at sætte ham lidt op i barnevognen, men det gider han heller ikke rigtig. Ved ikke om det er noget vi skal være opmærksom på eller om han bare har så meget krudt i røven at det er kedeligt at sidde på skødet. Han kan jo ikke rigtig springe stadiet over med at sidde, for det skal han jo lærer.

Håber du kan hjælpe mig lidt.

Med venlig hilsen
A

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os