Brev:
At lære at kravle
22. september 2004
Alder:
9 mdr.
At lære at kravle
Min dreng er lige blevet 9 mdr. Han kravler ikke endnu, men kan rulle på gulvet og ligge lang tid på maven. Han kan dog bedst lide at sidde/stå op, for så kan man jo bedre følge med i det hele...
Jeg kan ikke helt finde ud af hvor meget jeg skal hjælpe ham til de forskellige ting. Hvis han f.eks. sidder på gulvet og skal nå noget legetøj er det sjældent han læner sig forover (og dermed lander næsen i gulvet) og prøver at få fat i det. Vil han lære at gøre det på den rigtige måde, dvs. at holde armene strakt, hvis jeg hjælper ham?
Måske et dumt spørgsmål, men helt ærligt så savner jeg, at han bliver lidt mere selvhjulpen. Jeg hjælper ham op på alle 4 nogle gange i løbet af dagen og håber så, at "det sætter sig fast", men kravleriet virker bare så langt væk.
Han er en stor dreng, 11 kg og 75 cm så han har selvfølgelig noget vægt at slæbe rundt på.
Måske er han bare den forsigtige type og det skal han selvfølgelig også have lov til at være.
Hej-hej