Tigerspring? Hvad stiller jeg op?

23. januar 2013

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Tigerspring? Hvad stiller jeg op?

Hej Helen

Spørgsmålene hober sig endnu engang op her ;)

Vi har ellers ud fra dine tidligere svar fået opbygget en ret god rutine, hvor vi står op ca. kl 8 og hun sover ca. 19.45 - og jeg havde fjernet formiddags amning og de fleste dage også eftermiddagsamningen - men men men... På den sidste uge er alt hvad vi har opbygget fuldstændig saboteret igen!

Jeg har gransket min hjerne for at finde ud af hvad der var sket og kom idag, lidt tilfældigt til at læse i vidunderlige uger bogen - og den rammer ganske plet! Uge 32 - 37: Hun er et hængetræ, hun nægter at sove sine lure, medmindre det er i sengen med amning eller til nød en lille lur, når vi kører tur - hun skriger hvis hun kommer i barnevognen ...

Annonce

... på altanen - så nu ammer jeg hele tiden igen, hvilket jo resulterer i, at hun ikke gider spise ret meget! Og aller værst er det, at hun står tidligere og tidligere op - startede med kl 5 og de sidste 2 dage har den været 3 om natten - hun har ikke ondt, er ikke sulten - hun vil bare lege! Og er generelt glad - bare hun må være hos mig og jeg ikke forsøger at putte hende!

Nå, betryggende nok, at hun er lige efter bogen, men hvad stiller jeg op med informationen om at min barn nu driver mig til vanvid den næste måned til halvanden?? Bliver alt normalt igen, hvis jeg giver efter mens det står på eller er det hele virkelig ødelagt og starter vi så forfra bagefter?

Tænker og håber du har et bud på det..? :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge