Brev:
Søskendejalousi - 12 mdr.
5. august 2004
Alder:
12 mdr.
Søskendejalousi - 12 mdr.
Hej
Jeg har en datter på snart fem, og en søn der lige er blevet ét år. Jeg har ind til nu været hjemmegående med min søn, så han har fået meget opmærksomhed og fysisk kontakt, mens min datter har været i børnehave.
Nu er min søn begyndt at blive meget jaloux på min store datter. Når hun vil sidde på mit skød, jeg skal børste hendes tænder, læse en bog for hende - ja faktisk alt hvad der indebærer fysisk kontakt mellem min datter og jeg, så stiller han sig foran mig og græder voldsomt i protest, og han holder først op, når min datter går pga. støjen.
Er det mon bare en fase han skal igennem? Jeg er i hvert tilfælde meget i tvivl om, hvordan jeg skal tackle min søns jalousi og håber, at du kan komme med nogle forslag til, hvordan vi arbejder os ud af dette.