Brev:
Ulykkeligt barn i bade-situationer
19. december 2011
Alder:
8 mdr.
Ulykkeligt barn i bade-situationer
Kære Helen,
Så skriver jeg igen… Tak for seneste svar :o)
Grunden til jeg skriver denne gang er, at min kære datter simpelthen er så ked af at komme i bad. Merle har altid grædt, når hun skulle i bad. I starten begyndte det, så snart hun fik tøjet af – nu kan hun godt lide det, men så snart hendes tæer rammer vandoverfladen, græder hun værre end nogensinde ellers.
Det skal lige nævnes, at Merle har nakkespændinger og spændt venstre skulderled – vi går til fysioterapeut og laver daglige øvelser.
Derudover er Merle kommet til verden ved planlagt kejsersnit i uge 38+0 – og jeg skal, ifølge sundhedsplejersken, betragte hende som for tidligt født (altså sensitiv og havende behov for mere tryghed end andre børn).
Men tilbage til bad-situationen. Jeg har prøvet følgende:
• Bade hende liggende, så jeg holder hende i min favn, mens jeg har hende i det sædvanlige spædbarns ”badegreb”. Har prøvet at lægge en stofble ned i vandet, som så har kunnet smyge sig om hende, så det kunne give tryghed
• Siddende, så hun har mulighed for at lege.
• Brusekabine, liggende på ryggen på et håndklæde, så hun kan se mig hele tiden.
• Brusekabine, liggende på maven, som hun aller bedst kan lide.
• I bad med mig, så hun er i min favn og helt tæt på mig (det virker mærkeligt nok i svømmehallen/til babysvømning, men ikke hjemme…).
• Bader hende altid, når hun er mæt, frisk og glad.
Jeg ser ikke rigtig flere muligheder… Har du mon nogle gode råd?
Venlig hilsen
Merles mor