Dårlig trivsel

29. august 2011

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Dårlig trivsel

Hej Helen,

Min søn er snart 8 mdr, og du har jo været lidt med på sidelinien fra han blev født, men for at opsumere de udfordringer vi har haft så består de af følgende:

Han blev født med sugekop og fik i den forbindelse en låsning i nakken som gjorde at han de første 4 måneder af sit liv ikke kunne se til højre på trods af kiropraktorbehandlinger fra 3 ugers alderen. Han kan nu bevæge sig frit til begge sider, men har helt klart en favoritside. Han blev i forbindelse med låsningen meget flad på hans venstre side og vi har derfor fået en "Starband" hjelm som han skal bruge i en måned mere - dette har virkelig hjulpet.

Han har samtidig kastet meget op og gør det stadig - dog ikke ligeså hyppigt som tidligere. Vi har fået ham undersøgt af diverse almenlæger og på sygehuset men ingen kan svare os på hvorfor. Han har ikke mælkeallergi men vi har nu alligevel på opfordring valgt at gå over til nutrimigen (jeg er netop stoppet med at amme, da han hellere ville have flaske).

Han har altid grædt meget og nægtet at ligge på maven, og sådan er det desværre stadig. Han kan trille begge veje og gør det hele tiden, men beklager sig meget og efter max 5 min så triller tårerne ned af hans kinder. Han kan sidde selv og lege og det vil han hellere. Vi har heldigvis aldrig haft de store søvnproblemer og vores dag ser sådan ud:

7-7.30 Står op og får havregrød+vand

9.30 Flaske (210ml) + puttes i vogn. Sover 45-90min

11.30 Øllebrød/avokadomos el
lign+vand+rugbrødshapsere

13 Flaske(210ml) + puttes i vogn. Sover 45-90min afhængig af hvor lang tid han sov tidligere.

15 Frugtmos+frugtbåde i hånden+vand

16.30 Flaske(210ml) + puttes i vogn. Sover 45 min.

18 Grøntsagsmos med kød + vand

20 Flaske(210ml) Puttes til nat i egen send ved siden af vores og sover uden ...

Annonce

... mælk til næste morgen. Vågner dog nogle gange i løbet af natten og får sutten.

Mit spørgsmål til dig er nu: Min søn virker hele tiden ked af det. Han klager når han får mad, når han skal skiftes og allermest når han bliver lagt på maven for at lære at kravle. Jeg ligger mig gerne ned sammen med ham, men man kan se han kæmper og ikke bryder sig om det. Han triller så hurtigt rundt, men gider heller ikke ligge på ryggen og triller derfor tilbage og sådan triller han rundt i hele stuen til jeg til sidst tager ham op og han er helt ulykkelig og græder.

Han har ikke fået nogle tænder endnu og jeg oplever at han motorisk er lidt bagud på grund af hans lidt svære start på livet. Det eneste tidspunkt der aldrig er problemer er når han går tur i klapvogn og når han sover, men han har jo brug for at bruge sin krop og det er fortvivlende at han ikke bryder sig om det. Jeg kan mærke på mig selv at det begynder at gå mig meget på psykisk da jeg føler min som en dårlig mor, der har fået et barn der ikke ser ud til at trives.

Når vi går rundt herhjemme alene glæder jeg mig desværre lidt for meget til at han skal sove, da jeg ikke synes vores tid sammen er så hyggelig og når vi har været i mødregruppe er jeg hele nede når vi kommer hjem efter at min søn har skreget og klaget hele tiden og de andre børn bare ligger og leger og hygger.

Har du nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for min søn og for mig selv? Alle vi har snakket med siger at tiden arbejder med os og det går nok over af sig selv, men det sagde de også for et halv år siden og jeg trænger snart til lidt ro.

Med venlig hilsen
Pernille

PS: Ser vores dagsplan fornuftig ud og skal der ske nogle ændringer nu hvor han snart er 8 mdr. Han er meget dårlig til at drikke vand og har som sagt ikk fået nogle tænder endnu.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.