Aktivering af barn

12. maj 2011

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Aktivering af barn

Hej Helen

Et KORT spørgsmål til en forandring :-)

Kan du komme med en uddybning af/nogle eksempler på hvad du mener når du siger at man skal sørge for at aktivere sit barn godt i de vågne perioder?

Min datter både triller og kryber og kan dermed komme lige derhen hvor hun gerne vil og så snart jeg lægger hende på gulvet er hun i aktivitet (har hun faktisk været lige siden hun lærte at trille, nu bare med større aktionsradius). Jeg er selvfølgelig i nærheden, snakker meget med (til) hende, giver hende lidt andet legetøj i ny og næ, flytter hende når hun kommer i nærheden af de forkerte ting (fx ledninger), leger lidt kuk-kuk, triller en bold hen til hende som hun fanger o.l. Men langt størstedelen af tiden underholder hun sig selv og ...

Annonce

... selvom jeg sætter mig ned til hende er hun hurtigt på ekspedition.

Hun giver lyd fra sig når det bliver for kedeligt eller hun bliver sulten så jeg har egentlig opfattelsen af at det er fint at lade hende lege selv, så længe hun er tilfreds med det. Når hun bliver puslet synger jeg tit en sang. Og når hun vågner efter lur kører vi tit rundt i haven, mens hun sidder op, så hun kan se hvad der sker. Og så snakker vi selvfølgelig ifm. måltiderne.

Så jeg synes vi har meget kontakt og jeg synes hun er godt aktiveret men det er primært hende selv der aktiverer. Men er det nok? Eller bør jeg lege nogle bestemte lege/lave nogle bestemte øvelser med hende og fx sørge for at bruge en halv time på det hver dag?

På forhånd tak for endnu et svar

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger