Brev:
Gode råd til aktivering
21. februar 2011
Alder:
6 mdr.
Gode råd til aktivering
Hej Helen.
Denne gang skriver jeg til dig fordi jeg mangler nogel gode råd til, hvordan jeg kan opfylde min søns behov for aktivering.
Han er nu 6 1/2 måned ca og er en lille krudtugle, hvilket er rigtig dejligt og sjovt.
Men jeg føler ikke jeg kan opfylde hans behov for at han bliver udfordret og aktiveret nok, og så føler jeg mig bare så magtesløs fordi jeg ikke kan "læse" havd han gerne vil.
Når vi er herhjemme er han på sit legetæppe for at han rigtig kan bevæge sig rundt, i sin kravlegård som han også elsker at ligge og rotere rundt i, han har en sansegynge plus at vi også sidder med ham i løbet af dagen og laver diverse lege. Så det er ikke fordi han bare bliver placeret et sted og så ligger han der det meste af dagen.
Men jeg synes bare ikke han er så god til at aktivere sig selv ret lang tid ad gangen mere, han bliver hurtig utålmodig og brokker sig meget højlydt. Det er ikke fordi jeg ikke vil lege med ham, men jeg kan bare ikke sidde ved siden af ham hele tiden fordi jeg også synes det er vigtigt at han aktiverer sig selv.
Så jeg kan ikke finde ud af hvad hans behov er, for han gør det også når min kæreste er hjemme om eftermiddagen så det er vist ikke fordi at han keder sig sammen med mig (forhåbentlig ikke). Vi er heller ikke altid herhjemme, jeg er i mødregruppe 1 gang om ugen, vi er også på besøg hos venner og veninder som også har børn nogenlunde jævnaldrende som han leger med. Så han ser også andre omivelser, mennesker og børn.
Hvad kan jeg gøre?? Kan det være en periode han er i, hvor han selv føler det er frustrende, når han ligger på sit tæppe at han ikke føler han kan komme fremad, fordi han endnu ikke kan kravle? Det ser ud som om han vil så mange ting men han kan jo bare ikke endnu, desværre.
Det skal også lige nævnes at han trives på alle de andre områder mht spisning, sove osv.
Hilsen Mette