Gode råd til aktivering

21. februar 2011

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Gode råd til aktivering

Hej Helen.

Denne gang skriver jeg til dig fordi jeg mangler nogel gode råd til, hvordan jeg kan opfylde min søns behov for aktivering.
Han er nu 6 1/2 måned ca og er en lille krudtugle, hvilket er rigtig dejligt og sjovt.

Men jeg føler ikke jeg kan opfylde hans behov for at han bliver udfordret og aktiveret nok, og så føler jeg mig bare så magtesløs fordi jeg ikke kan "læse" havd han gerne vil.

Når vi er herhjemme er han på sit legetæppe for at han rigtig kan bevæge sig rundt, i sin kravlegård som han også elsker at ligge og rotere rundt i, han har en sansegynge plus at vi også sidder med ham i løbet af dagen og laver diverse lege. Så det er ikke fordi han bare bliver placeret et sted og så ligger han der det meste af dagen.

Men jeg synes bare ikke han er så god til at aktivere sig selv ret lang tid ad gangen mere, han bliver hurtig utålmodig og brokker sig meget højlydt. Det er ikke fordi jeg ikke vil lege ...

Annonce

... med ham, men jeg kan bare ikke sidde ved siden af ham hele tiden fordi jeg også synes det er vigtigt at han aktiverer sig selv.

Så jeg kan ikke finde ud af hvad hans behov er, for han gør det også når min kæreste er hjemme om eftermiddagen så det er vist ikke fordi at han keder sig sammen med mig (forhåbentlig ikke). Vi er heller ikke altid herhjemme, jeg er i mødregruppe 1 gang om ugen, vi er også på besøg hos venner og veninder som også har børn nogenlunde jævnaldrende som han leger med. Så han ser også andre omivelser, mennesker og børn.

Hvad kan jeg gøre?? Kan det være en periode han er i, hvor han selv føler det er frustrende, når han ligger på sit tæppe at han ikke føler han kan komme fremad, fordi han endnu ikke kan kravle? Det ser ud som om han vil så mange ting men han kan jo bare ikke endnu, desværre.

Det skal også lige nævnes at han trives på alle de andre områder mht spisning, sove osv.

Hilsen Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor