Min søn er en high need baby

30. januar 2011

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Min søn er en high need baby

Hej Helen

Jeg har læst en del om disse high need babyer og har egentlig samme holdning som dig, at det er forkert at sætte børn i kasser.

Når det så er sagt er det faktisk en stor trøst til en vis grænse, at konstatere at min søn ER en high need baby.

Han opfylder alle punkter!

Det har været et forfærdeligt halvt år, men det ved du jo efter alt det jeg har skrevet. Om det går bedre er for tidligt at sige, men det gør det jo..

Sundhedsplejersken har været meget opmærksom på mig, da jeg har været meget, meget udmattet og trist, da min søn jo har drænet mig for alt energi.

Kommunen har også været indover, men vi fandt ud af at så galt er det jo heller ikke herhjemme. Jeg er startet til psykolog igen.

Sundhedsplejersken talte også om at få ham startet i vuggestue før tid og også at der var noget der hed familiehuset, hvor man kunne lære hinanden at kende, barn og mor.

Det første er jeg gået med til sådan da... jeg har skrevet ham op 14 dage før. Jeg kan ikke rigtigt forklare det, men jeg er hans mor og han har brug for mig, og jeg føler ikke at skal "deporteres", hvis du forstår...

Mht familiehuset mener jeg bestemt ikke at vi har brug for det, men jeg sagde også at det jo var fint at vide at det eksisterede.
Jeg er nok for stolt på det punkt OG jeg ser stadig dette her som midlertidigt.
Jeg synes dog også at jeg er begyndt at ...

Annonce

... lære ham bedre at kende.

Men... jeg er på herrens mark mht hvordan man griber det an, når man har et sådan følsomt barn.

Nu går det jo bedre med ham. Hans mave er ved at være i orden, især efter jeg kun giver ham vand om natten. Men reagerer virkelig voldsomt på de fleste ting.

Kunne hans temperament også have nget at sige, tror du?
Kan man arve det?

Jeg har også lidt sådan at nu er der 2 mdr. tilbage af min barsel og muligheden for at vi nu kan HYGGE os lidt sammen, er nu tilstede.. og det vil jeg jo skide gerne-.

Men han er en ordentlig håndfuld og markerer seriøst. Han har en utrolig kort lunte, hvis han overhovedet har nogen...;-)

Har du nogen ideer om hvordan man kan være lidt forkant, eller skal jeg bare prøve at følge ham?

Han møver sig rundt på gulvet og vil så gerne kravle og når så det ikke virker, så flipper han helt ud. Er det normalt i den alder?

Og hvad er din mening med at lade ham græde nogle gange?

Jeg har fået at vide af mange at jeg ikke bare skal tage ham op ved det mindste piv. Men hvordan skal jeg så gribe det an? Hvor længe skal jeg lde ham skælde ud, hvis det er?

Og så må jeg indrømme at jeg er begyndt at glæde mig til min barsel slutter. At få lidt tid til mig selv igen... for det har jeg jo ikke på noget tidspuntk haft i 7 mdr.

Jeg ligner også udskidt æblegrød...hahaha...

Kærlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin