Brev:
Måltids tyran
8. september 2010
Alder:
10 mdr.
Måltids tyran
Hej Helen (igen)
Jo altså Kornelius er jo en stor dreng på 11 kg og 10 mdr gammel, så han mangler bestemt ikk noget og ja hans temperament er RIGTIG stort, så man er ikk i tvivl hvis han er utilfreds, fordi så skriger han højt og ter sig tosset indtil han får sin vilje, så det kan godt være en hård nyser nogen gange, hvor mor her skal tælle til 10 mange gange, fordi han har dage, hvor han faktisk ikk laver andet end at pylre og brokke... men nu til det egentlige problem....
Vi spiser aftensmad ca kl 18, så kl 17.30 får Kornelius lige lidt mos/ aftensmads rest fra igår og han skal sidde med legetøj i hånden ellers kan jeg glemme alt om at give ham noget + at han ofte skriger og græder og basker med armene og ryster på hovedet.... nå men når klokken så bliver 18 så sidder han med ved bordet ved os og får så vores mad i bider som han selv kan tage med hænderne og kartofler osv prøvet vi at give med gaffel, men drengen tænder helt af hvis han kan se det er kartoffel eller tja alt andet end kød og han er altså sulten fordi han spiser lystigt bare kun kød...
Vi har efterhåneden opgivet at føre en samtale ved bordet simpelthen fordi han larmer sådan og måltidet er slet ikk hyggeligt.... vi har prøvet at fjerne måltidet kl 17.30 men det ændre ikk på hans humør og ja så ender det med at han kun spiser kød.. han nægter kartofler også selvom han selv får lov til at putte dem i munden....
Hva sys du vi kan gøre?? vi har allerede fjernet ham fra bordenden fordi jeg har læst et sted at de ikk har godt af at alt fokus går på dem men hva kan vi gøre mere??? er det en fase?? er jo også bange for at han ikk får nok at spise og ja at han slet ikk får grønsager...
Håber du kan kaste lidt lys over sagen, det plejer du jo at kunne :-)
Hilsen Sine