Brev:
Hvor meget må min søn sidde op?
27. august 2010
Alder:
6 mdr.
Hvor meget må min søn sidde op?
Hej Helen
Først vil jeg lige sige tusind tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min søn. Jeg lader ham nu sidde op i barnevognen, som du foreslog, mens jeg putter ham, og enten går vi en lille tur, hvor han sidder op og ser på verden, eller også sidder han bare i barnevognen i vores carport og kigger ud på vejen og træerne mv. Så ligger jeg ham ned - enten når vi kommer hjem eller efter 5-10 minutter, hvor han bare har siddet og kigget. Det sker nu uden protester, og så sover han indenfor 5 min uden, at der skal trilles eller gås med ham. Han får lige sin sut og sin sutteklud, og bliver holdt i hånden, og så sover han.
Samtidig har jeg indført de to mellemmåltider – bl.a. lidt frugt inden formiddagsluren, og han er nu langsomt ved at miste interessen for formiddagsamningen, han spiser i hvert fald ikke ret meget, så den har han vidst selv aflivet, inden jeg begynder på arbejde igen.
Nå, nu skal jeg nok lige komme til sagen – synes bare lige, at du skulle høre om vores lille succeshistorie omkring putning:)
Vores søn kan nu sidde selv. Hen elsker at sidde op, både i barnevogn, i sin høje stol og på gulvet med noget legetøj i hånden. Han ligger selvfølgelig også stadig ned og leger på maven og triller og møver sig rundt på gulvet, forsøger at komme op på knæene mv., så det er ikke sådan, at han kun sidder. Men hvor meget må sådan en lille dreng på 6½ måneder sidde op i løbet af dagen? Hvornår må man begynde at bruge klapvogn?
Vi skal på ferie her i slutningen af september, hvor han så er blevet 7½ måneder, hvor vi gerne vil have den med i stedet for barnevognen, da den fylder lidt mindre i bilen. Den kan lægges ned i ryggen, så han kan ligge helt fladt. Vil det være OK på det tidspunkt, eller er det bedre med barnevognen?
Hilsen