Brev:
Flytning - 8 mdr.
21. maj 2010
Alder:
8 mdr.
Flytning - 8 mdr.
Kære Helen,
Endnu et spørgsmål fra mig...
Vi står over for om en god måneds tid at skulle flytte fra udlandet og hjem til Danmark. Isabella er til den tid ca. 10 måneder. Der kommer til at ske meget store ting i hendes liv, men vi vil prøve at gøre det hele så gnidningsfrit og stille og roligt for hende som muligt.
Vi skal først flytte ind i en midlertidig bolig hos venner i et par uger, da vores lejlighed er under renovering. Dernæst flytter vi så ind i selve lejligheden, hvor hun - for første gang - får sit eget værelse, hvor hun skal lære at sove. (Hendes seng har indtil nu stået i soveværelset ved siden af vores).
Samtidig skal hun starte op i dagpleje/vuggestue, hvor hun skal passes i dagtimerne af en fremmed og et fremmed sted (vi har endnu ikke fundet en plads til hende. Der er ikke familie i nærheden som hun kender), og både mor og far starter nyt job!!! Ja, puha - det lyder lidt skræmmende, men vi må blot prøve at tage det hele som det kommer.
Jeg antager, at vi kan forvente en eller anden reaktion fra hendes side? Hun er MEGET morglad (bryder mig ikke så meget om ordet "mor-syg"!) for tiden. Hun bliver vældig let utryg og voldsomt bange - somme tider endda for far, der ellers netop har været hjemme hele 4 måneder på orlov - og hun har fra starten af haft et lille, lidt skræmt væsen. (måske fordi hun blev født lidt tidligt, 3 uger før og var lidt lille, 2760 g, 45 cm). Hun bliver stadig bange for høje lyde (støvsuger, blender, ambulance ude på vejen).
Nu er det jeg vil høre, om du kan komme med nogle gode råd for, hvordan vi måske kan prøve at imødekomme hende mest muligt under disse - for os alle - store omvæltninger. Jeg har selv tænkt på, at det gælder om hurtigst muligt at etablere en hverdag og nogle rutiner for hende i vores nye hjem.
Det vil være rigtig dejligt, hvis du kunne sende os et par tanker denne vej.
Mange hilsner
Lone