Brev:
Humørsvingninger - 7 mdr.
5. august 2009
Alder:
7 mdr.
Humørsvingninger - 7 mdr.
Kære Helen,
Så melder jeg mig lige på banen igen ;o)
Min dejlige dreng, som ellers altid generelt er så glad og veltilfreds, kan være sådan lidt halvgnaven dagen lang. Nogle gange virker det som om at intet er godt nok. Jeg synes det til tider kan være lidt hårdt, når man jo gør alt for at stille ham tilfreds.
F.eks. vil han godt lege for sig selv for en kort stund, men ikke for lang tid af gangen og man skal helst være indenfor rækkevidde hele tiden. Hvis jeg så tager ham op, så er det heller ikke altid godt nok… Lige nu har farmand ferie, men nogle gange er det kun mig der dur.
Måltiderne kan f.eks. nogle gange også være lidt af en kamp. Før ville han gerne spise havregrød og flerkornsgrød, men det gider han bare ikke mere (grøntsagsmos vil han dog stadig gerne spise, men det er ikke favoritten). Så nu står den på ris-,majs- og hirsegrød igen, som han spiser med stor lyst, men det mætter jo ikke så godt som det andet?
Samtidig vågner han lige for tiden hver nat ved ca. 3-tiden og er lysvågen, ofte er han også rigtig ked af det. Men til forskel fra før, så ammer jeg ham ikke længere om natten. Han bliver tilbudt vand og så får han sutten (som han lige pludselig gerne vil tage, hvilket vi jo synes er dejligt). Han vil dog kun sove videre, hvis han kommer over i vores seng…..
Rent udviklingsmæssigt har han i et godt stykke tid været meget fysisk aktiv, dvs. han maver sig baglæns og drejer sig omkring. Kommer også op på knæene, hvor han gynger frem og tilbage. Samtidig er hans første tand lige brudt frem her den anden dag. Kan alt dette være med at han er sådan lidt utilfreds? Og at de ovennævnte ting pludselig har ændret sig sådan?
Mht. tanden troede jeg bare, at når den først var brudt frem, så gjorde det ikke længere ondt i gummerne?
Glæder mig til at høre fra dig ;o)
Solskinshilsner
Anja