Farsyg og omklamrende

27. april 2009

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Farsyg og omklamrende

Hej Helen

Har skrevet til dig før ang. at Emil hænger i buksebenene når vi laver aftensmad og sådan har det nok altid været. Men de sidste små to måneder har han gjort det hele dagen også når vi gør alt for at fylde forældre-depotet op. Feks. i påskeferien hvor vi var sammen hele døgnet en lille uge. Det ændrede ikke på det. Hvis vi sidder stille kan han godt lege selv eller kravle ind i andre rum, men hvis vi rejser os op hænger han i bukserne. Dit råd med at gå i den anden grøft og rigtigt tumle osv med ham, kan der næsten ikke blive plads til når han hele tiden hænger der.

Et andet og nyt problem er, at han er frygtelig far syg. Når far er der er det KUN ham der duer. Jeg må lige få et knus når jeg kommer fra arbejde men ellers hænger han på far. De seneste dage har det været så grælt, at han nærmest skriger hvis han kommer over til mig fordi far lige skal på toilettet. Det gør så ondt indeni, og jeg bliver i tvivl om det er fordi jeg har for travlt med at få ordnet alt det huslige eller om det bare er et godt tegn på at far har været med og er engageret i ham.

Rent praktisk kan jeg fortælle, at vi prøver at ...

Annonce

... deles om det huslige man har lidt forskellige standarder. Nikolaj (Far) kan sagtens slappe af selvom huset flyder, det har jeg lidt svært ved. Nikolaj er næsten altid den der giver mad (har tænkt på om det er derfor, for sådan er det jo med dyr =:)) og jeg skifter ble. Desuden er det mig der bader hver aften og det elsker han.

Syntes ellers at vi er gode til at være ligeværdige forældre. Jeg har fri onsdag hvor jeg har ham hjemme og Nikolaj arbejder tre holdsskift og sommetider weekend hvilket også betyder hverdage alene med Emil. Jeg håber sådan at det bare er fint og naturligt, men den dårlige somvittighed over, at der hele tiden er vasketøj, oprydning og andre praktiske gøremål nager også.

Har du et godt råd, skal jeg bare sætte mig og være tilgængelig og evt "gennemtrumfe" at Emil må nøjes med mig og så lade far vaske tøj. Eller skal jeg sige "ok, sådan er det nu, så kan jeg ligesågodt lave noget andet ? Jeg vil jo ikke overskride hans grænser. ... Og skal det evt være mig der giver mad ?
Skal lige sige, at når nikolaj ikke er der, overtager jeg rollen. Så vil han have mig hele tiden.

Venlig hilsen
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor