Brev:
Farsyg og omklamrende
27. april 2009
Alder:
12 mdr.
Farsyg og omklamrende
Hej Helen
Har skrevet til dig før ang. at Emil hænger i buksebenene når vi laver aftensmad og sådan har det nok altid været. Men de sidste små to måneder har han gjort det hele dagen også når vi gør alt for at fylde forældre-depotet op. Feks. i påskeferien hvor vi var sammen hele døgnet en lille uge. Det ændrede ikke på det. Hvis vi sidder stille kan han godt lege selv eller kravle ind i andre rum, men hvis vi rejser os op hænger han i bukserne. Dit råd med at gå i den anden grøft og rigtigt tumle osv med ham, kan der næsten ikke blive plads til når han hele tiden hænger der.
Et andet og nyt problem er, at han er frygtelig far syg. Når far er der er det KUN ham der duer. Jeg må lige få et knus når jeg kommer fra arbejde men ellers hænger han på far. De seneste dage har det været så grælt, at han nærmest skriger hvis han kommer over til mig fordi far lige skal på toilettet. Det gør så ondt indeni, og jeg bliver i tvivl om det er fordi jeg har for travlt med at få ordnet alt det huslige eller om det bare er et godt tegn på at far har været med og er engageret i ham.
Rent praktisk kan jeg fortælle, at vi prøver at deles om det huslige man har lidt forskellige standarder. Nikolaj (Far) kan sagtens slappe af selvom huset flyder, det har jeg lidt svært ved. Nikolaj er næsten altid den der giver mad (har tænkt på om det er derfor, for sådan er det jo med dyr =:)) og jeg skifter ble. Desuden er det mig der bader hver aften og det elsker han.
Syntes ellers at vi er gode til at være ligeværdige forældre. Jeg har fri onsdag hvor jeg har ham hjemme og Nikolaj arbejder tre holdsskift og sommetider weekend hvilket også betyder hverdage alene med Emil. Jeg håber sådan at det bare er fint og naturligt, men den dårlige somvittighed over, at der hele tiden er vasketøj, oprydning og andre praktiske gøremål nager også.
Har du et godt råd, skal jeg bare sætte mig og være tilgængelig og evt "gennemtrumfe" at Emil må nøjes med mig og så lade far vaske tøj. Eller skal jeg sige "ok, sådan er det nu, så kan jeg ligesågodt lave noget andet ? Jeg vil jo ikke overskride hans grænser. ... Og skal det evt være mig der giver mad ?
Skal lige sige, at når nikolaj ikke er der, overtager jeg rollen. Så vil han have mig hele tiden.
Venlig hilsen
Lene