Brev:
2 sproget
24. oktober 2008
Alder:
10 mdr.
2 sproget
Hej Helen
Min datter er snart 11 månder, og har fuld fart på har kunne gå/løbe rundt længe (siden 8 mdr.:-) og er begyndt at ville kravle op af os og trapper. Men vi er begyndt at tænke over hendes sprog..
Min mand er fra Barbados og taler engelsk, - jeg fra danmark og taler dansk ;o)
Min mand taler engelsk med hende, men bruger også den smule dansk han kan, for eks. kom til far, må jeg få et kys og lign. Jeg taler mest dansk til hende, men også engelsk, hvis vi laver ting sammen med min mand, så han også er med på hvad vi laver osv.
Jeg tænker på om det er en dårlig ide, at vi begge snakker lidt af begge sprog til hende? Min mand og jeg taler altid engelsk sammen.
Er i tvivl om vi bare skal foresætte som vi gør og så skal hun nok selv finde ud af det.? Hun virker ok med, i forhold til andre på hendes alder, måske har de andre et lidt større lyd /ord forråd...
Har du et par gode råd til hvordan vi skal gibe det an?
Måske kan du anbefale en bog om emnet ?
På forehånd tak
Karlas mor.